جنجال بر سر درمان پزشکی دختر بومی کانادا: حق با کیست؟
تاريخ : شنبه 3 آبان 1393برچسب:, | 15:43 | نویسنده : عزیز محمد ثابتی

یک دختربچه ده ساله که خانواده‎اش از بومیان کانادا هستند، این روزها سوژه‎ای تراژیک در رسانه‎های این کشور است.

ماکالیا سائولت که به سرطان خون لنفوئیدی مبتلاست، پروسه شیمی‎درمانی را ترک کرده و تصمیم دارد به درمان‎های سنتی قبیله‎ای خانواده‎اش رو بیاورد. این مساله پزشکان او را به شدت آشفته کرده و آنها طی تماس با انجمن کمک به کودکان (Children’s Aid Society) خواهان بازگشت ماکالیا به پروسه شیمی‎درمانی شده‎اند.

اما ماکالیا ویدئویی در یوتوب منتشر کرده و در آن توضیح داده که به خاطر عوارض جانبی پروسه شیمی‎درمانی‎اش تصمیم گرفته این روند را کنار بگذارد. او در این ویدئو می‎گوید: «شیمی‎درمانی دارد بدن من را می‎کُشد و دیگر تحملش را ندارم. از مادر و پدرم خواسته‎ام این روند درمانی من را متوقف کنند چون دیگر نمی‎خواهم ادامه‎اش بدهم.»


فیلم حرف‌های ماکالیا

ماکالیا در بیمارستان کودکان مک‎مستر در انتاریو تحت درمان قرار داشت.

سخنگوی خانواده این دختربچه گفته که او دچار عوارض غیرقابل تحملی مانند زخم دهان و تهوع شدید ناشی از شیمی‎درمانی بوده است و پدر و مادرش باید هرشب مواظب می‎بودند که او از این وضعیت خفه نشود.



بعد از اینکه خانواده ماکالیا تصمیم خود مبنی بر توقف روند شیمی‎درمانی را با پزشکان در میان گذاشتند، با واکنش کادر درمانی مواجه شدند. بیمارستان بیانیه‎ای منتشر و اعلام کرد که متخصصان درمانی به صورت قانونی وظیفه دارند در صورت محروم‎شدن کودکان از روند درمان و معالجه به انجمن کمک به کودکان خبر بدهند.



ماکالیا در شرایطی تصمیم به توقف روند درمان گرفته که شیمی‎درمانی در ۸۰ درصد از بیماران مبتلا به بیماری مشابه و در سن مشابه او جواب می‎دهد.

سخنگوی خانواده ماکالیا حالا اعلام کرده که دو هفته است او روند شیمی‎درمانی را متوقف کرده و به درمان تغذیه‎ای و روحی در قبیله خانوادگی‎اش رو آورده و «حالش هم بهتر شده است.»

ماکالیا در ویدئوی منتشر شده در یوتوب گفته که کاش پزشکان به حرف او گوش می‎کردند؛ «چون او در این بدن زندگی می‎کند و آنها نه.»

ماجرای بیماری و درمان ماکالیا حالا بحث‎های داغی را در رسانه‎ها به راه انداخته و نظرات مختلفی را هم به دنبال داشته است. آنها که از نقطه‎نظر پزشکی و علمی به قضیه نگاه می‎کنند، به شدت تصمیم خانواده ماکالیا را زیر سوال برده‎اند اما گروهی دیگر هم معتقدند تصمیم او و خانواده‎اش شخصی است و کسی نمی‎تواند آنها را به تداوم روند شیمی‎درمانی وادار کند.
-----------------
نظر شما چیست؟ به دختربچه ده‎ساله و خانواده‎اش حق می‎دهید یا با تصمیم آنها مخالفید؟


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







دانلود بازی فیلم نرم افزار